Пошуковий запит: (<.>A=Горбулінська С$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17
|
1. |
Горбулінська С. М. Практична спрямованість навчання генетики у загальноосвітній школі [Електронний ресурс] / С. М. Горбулінська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. - 2013. - № 10(4). - С. 12-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vluf_2013_10(4)__4
|
2. |
Горбулінська С. Формування знань з біології у старшокласників загальноосвітньої профільної школи [Електронний ресурс] / С. Горбулінська // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2011. - № 38. - С. 58-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2011_38_9
|
3. |
Горбатюк О. Інноваційні технології навчання генетики та біотехнології старшокласників профільної школи [Електронний ресурс] / О. Горбатюк, С. Горбулінська // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2012. - № 42(1). - С. 60-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2012_42(1)__11
|
4. |
Горбулінська С. Самостійна робота як засіб формування знань з генетики у школярів загальноосвітньої профільної школи [Електронний ресурс] / С. Горбулінська // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2013. - № 45. - С. 107-114. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2013_45_18
|
5. |
Горбулінська С. Методика формування екологічних знань школярів при профільному навчанні [Електронний ресурс] / С. Горбулінська // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2009. - № 28. - С. 28-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2009_28_8 Проаналізовано стан даної проблеми в психолого-педагогічній, методичній літературі та практиці шкільної біологічної освіти. Здійснено історико-педагогічний огляд проблеми дослідження. Визначено місце та роль екологічних знань у забезпеченні умов ефективної підготовки старшокласників профільної школи щодо життя у майбутньому на принципах екологічної доцільності. Розроблено концептуальний підхід щодо формування екологічних знань старшокласників профільної школи у процесі навчання біології. Розкрито зміст і методику формування екологічних знань старшокласників профільної школи у процесі навчання біології. Розроблено, експериментально перевірено та впроваджено в практику профільної школи курси за вибором з екології: "Сучасні тератогени та їх вплив на людину" та "Моніторинг довкілля".
|
6. |
Боднар І. Порівняльна характеристика харчових ароматизаторів різних виробників щодо мутагенної активності [Електронний ресурс] / І. Боднар, О. Ільков, С. Горбулінська, Л. Боднар // Вісник Львівського університету. Сер. : Біологічна. - 2014. - Вип. 64. - С. 193-199. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VLNU_biol_2014_64_22 Досліджено мутагенну активність зразків натурально-ідентичних харчових ароматизаторів "Шоколад" фірм іEtol" та "Akras" і "Темний шоколад" фірми "Givaudan". Ароматизатор "Шоколад" фірми "Etol" в ана-телофазному тесті на Allium cepa проявив токсичний ефект, спричинив появу хромосомних аберацій різних типів - хромосомних і хроматидних фрагментів, дицентриків, а також показав збільшення кількості незапліднених яєць та збільшення вдвічі частоти домінантних летальних мутацій у порівнянні з контролем у Drosophila melanogaster. Мутагенний ефект ароматизатора "Шоколад" фірми "Akras" виявлений лише для дози, збільшеної у 10 разів від добової; виявлено найвищі показники частоти домінантних летальних мутацій і збільшення кількості незапліднених яєць у D. melanogaster. Ароматизатор "Темний шоколад" фірми "Givaudan" проявив найменший мутагенний ефект на двох тест-системах, у порівнянні з ароматизаторами інших фірм, які описані вище.
|
7. |
Горбулінська С. Педагогічні умови формування знань із генетики у старшокласників профільної загальноосвітньої школи [Електронний ресурс] / С. Горбулінська // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2014. - № 9(2). - С. 20-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2014_9(2)__5
|
8. |
Горбулінська С. Проблемне навчання як засіб формування знань з генетики та біотехнології у профільній загальноосвітній школі [Електронний ресурс] / С. Горбулінська, Л. Боднар // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2015. - Вип. 11(1). - С. 165-171 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2015_11(1)__27
|
9. |
Боднар І. В. Виявлення змін на хромосомному рівні в еукаріотичних організмів за дії синтетичних ароматизаторів продуктів харчування та коригування їх за допомогою вітамінних хіміопревентерів [Електронний ресурс] / І. В. Боднар, О. С. Зубко, О. В. Щербакова, С. М. Горбулінська, Л. С. Боднар // Фактори експериментальної еволюції організмів. - 2016. - Т. 18. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/feeo_2016_18_15
|
10. |
Боднар І. Доцільність використання вітамінних хіміопревентерів для корегування індукції хромосомних аберацій синтетичним харчовим ароматизатором "Карамель" [Електронний ресурс] / І. Боднар, С. Горбулінська, Л. Боднар // Вісник Львівського університету. Серія біологічна. - 2017. - Вип. 76. - С. 54-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VLNU_biol_2017_76_9 За дії ароматизатора "Карамель" виявлено в меристемних клітинах апікальної частини корінців Allium cepa індукування одинарних і парних фрагментів, а також дицентриків, які з'являються в результаті таких хромосомних аберацій, як делеції та транслокації. У тесті на Drosophila melanogaster за різних концентрацій ароматизатора виявлено індукування пізніх домінантних летальних мутацій і підвищення появи незапліднених яєць, які можуть з'являтися внаслідок пошкодження сперматозоїдів або зниження статевої активності самців. Під час дослідження здатності розчинів ароматизатора індукувати хромосомні мутації в клітинах кісткового мозку Mus musculus було виявлено широкий діапазон аномалій, який включав не лише мутації хромосом, але й геномні мутації. Це може свідчити про порушення функціонування веретена поділу та нерозходження хромосом у результаті впливу мутагенних агентів, серед яких можуть бути як самі складові ароматизаторів, так і їх метаболіти, які з'являються у процесі біотрансформації в організмі ссавців. Результатами досліджень також показано, що за cумісного використання ароматизатора "Карамель" і вітамінів A або C як хіміопревентерів спостерігається зниження появи аберантних метафаз та індукування домінантних летальних мутацій.
|
11. |
Шамро О. Залежність тривалості життя Drosophila melanogaster від надекспресії та функціонального нокауту гена dnos у нейронах [Електронний ресурс] / О. Шамро, Л. Боднар, С. Горбулінська, М. Крижановська, О. Щербакова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Біологія. - 2018. - № 2. - С. 209-212. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_2018_2_35
|
12. |
Горбулінська С. Модульно-рейтингова технологія навчання біології в практиці профільної загальноосвітньої школи [Електронний ресурс] / С. Горбулінська, Л. Боднар // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2017. - Вип. 56. - С. 63-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2017_56_10
|
13. |
Горбулінська С. Педагогічні умови формування мотивації навчальної діяльності школярів на уроках біології [Електронний ресурс] / С. Горбулінська, Л. Боднар, О. Щербакова // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2018. - Вип. 58. - С. 104-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2018_58_15
|
14. |
Горбулінська С. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології у загальноосвітній середній школі [Електронний ресурс] / С. Горбулінська, Л. Боднар // Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. - 2019. - Вип. 1. - С. 41-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2019_1_8
|
15. |
Щербакова О. В. Характеристика фенотипових змін та генетичний аналіз нейродегенеративної мутації 3.5.8 Drosophila melanogaster [Електронний ресурс] / О. В. Щербакова, Л. С. Боднар, С. М. Горбулінська, Я. І. Черник // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Біологія. - 2016. - Вип. 26. - С. 85-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhb_2016_26_13
|
16. |
Орлов Т. К. Вплив таурину на фенотиповий прояв м’язової дистрофії у мутантів Drosophila melanogaster [Електронний ресурс] / Т. К. Орлов, С. М. Горбулінська, Г. М. Клепач, М. А. Крижановська, Н. Я. Голуб // Фактори експериментальної еволюції організмів. - 2020. - Т. 27. - С. 202-207. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/feeo_2020_27_37
|
17. |
Горбулінська С. Формування діагностичної компетентності вчителя біології [Електронний ресурс] / С. Горбулінська, Л. Боднар, Н. Голуб // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. - 2021. - Вип. 4. - С. 46-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpumdpu_2021_4_8
|